Blue views, no blues :D

För alla trötta morgnar, för alla långa da'r,
för allt jag velat göra men tiden aldrig har,
ska jag bara följa vinden när jag semester tar,
för friheten i solen är jag rätt så klar,
till och med recepten jag till hösten spar.
 
Med önskan om glad sommar, de dagar som är kvar!
 
 
 
 
 
 
 
Strandmousse:
1 dl strösocker
1 dl creme fraiche
1 dl kokosflingor
1,5 dl vispgrädde
Några droppar blå hushållsfärg
1 paket Marie kex
Godisfiskar till garnering
 
Vispa creme fraiche och strösocker till en tjock, gräddliknande smet.

Vänd ner kokosflingorna och ställ i kylen ett par timmar, helst över natten. Ju längre den står i kylskåpet ju godare smak kommer den att få.
 
Vispa grädden hårt och vänd sedan ner den.
 
Färga moussen blå med hushållsfärgen.
 
Mixa Mariekexen till smulor i en mixer.
 
Strö ut kexsmulorna och varva vartannat lager med moussen i serveringsglas.
 
Dekorera med godisfiskar.
 
Låt stå i kylskåpet med locket på tills du ska servera den.

Kommentera här: